قپ علی صدر

به یاد دهه شصتی ها

قپ علی صدر

به یاد دهه شصتی ها

بایگانی

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر در بهار,آلزایمر در تابستان,آلزایمر در پاییز,آلزایمر در زمستان,آشنایی با آلزایمر,همه چیز در مورد آلزایمر,آلزایمر واگیردار است,آلزایمر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آلزایمر

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

به گزارش بی اس ام اس بیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است. علائم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت و استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار می باشد.گاهی افراد به این علائم توجهی نمی کنند و تشخیص نمی دهند که چنین اختلالی وجود دارد. از آنجا که علائم بتدریج ظاهر می شود ممکن است که مدت طولانی جلب توجه ننماید و اشتباهاً تصور شود این رفتارها بخشی از روند پیری است .بسیار حائز اهمیت است که اگر شاهد چنین علائمی بودید به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمائید ، شاید این علائم مربوط به وضعیت قابل درمان دیگری باشد . چنانچه تشخیص طبی بیماری آلزایمر باشد با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرید .جهت آگاهی شما انجمن آلزایمر ایران فهرستی از علایم شایع را تهیه کرده است ( بعضی از آنها ممکن است مربوط به انواع دیگر دمانس باشد .) به این فهرست توجه کنید . چنانچه بعضی از علایم در فردی وجود داشته باشد بهتر است به یک پزشک متخصص بیماری های اعصاب مراجعه کند تا مورد بررسی کامل قرار گیرد .

ده علامت هشدار دهنده:

1ـ اختلال حافظه
اختلال حافظه، در حدی که در کارهای روزانه ایجاد مشکل میکند.طبیعی است که افراد قرارهای ملاقات، اسامی همکاران و یاشماره تلفن دوستی را فراموش کنند ولی بعداً بخاطر می آورند، بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است اغلب مسائل را فراموش بنماید و بعداً هم بخاطر نیاورد ، بالاخص مسائلی را که جدیداً اتفاق افتاده باشند فراموش می نمایند.

2ـ مشکلات در انجام کارهای عادی
افراد پر مشغله ممکن است گهگاهی حواسشان پرت شود.مثلاً هویجی را که برای پای غذا پخته اند را بر روی اجاق گاز جا بگذارند . و تا پایان نهار هم بخاطر نیاورند. فردی با بیماری آلزایمر توانایی درست کردن حتی قسمتی از پخت غذا را ندارد . ممکن است فراموش کند که غذا خورده است .

3ـ ضعف بیان
برای همه افراد گهگاهی پیش می آید که در پیدا کردن لغات مناسب دچار مشکل بشوند ، ولی فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است گاهی کلمات ساده را از یاد ببرد و لغات نامناسب جایگزین نماید ، درنتیجه جملات او نامفهوم می شوند .

آلزایمر,درمان آلزایمر

4ـ گم کردن زمان ومکان
بطور طبیعی ممکن است افراد گاهی روز ، هفته و یا مقصدشان را فراموش کنند ولی دوباره با تمرکز بیاد بیاورند. فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است در خیابان راه خود را گم کند و نداند که چگونه به آنجا رفته است و یا نتواند از آنجا راه خانه خود را دوباره پیدا نماید .

5ـ ضعف یا کاهش قضاوت
ممکن است فرد مبتلا به بیماری عفونی مراجعه به پزشک را به تعویق بیاندازند ولی بالاخره این کار را انجام میدهد. اما فرد مبتلا به بیماری آلزایمر نه مشکلاتش را درک می کند و نه مراجعه به پزشک را ضروری می داند . بدلیل اشکال در تصمیم گیریهای ساده مثلاً ممکن است لباسهای زمستانی را در گرمای تابستان بپوشد

6ـ مشکلات در تفکر ذهنی
گاه و بی گاه ممکن است افراد رسیدگی به حساب هایشان را مشکل بدانند. اما فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ارقام را کاملاً‌ فراموش می کند و نمی داند با آنها چکار بکند.خیلی ها جشن تولد را برگزار نمی کنند ولی فرد مبتلا شاید دیگر نداند که جشن تولد چه معنایی دارد؟

7ـ جابجا گذاشتن اجسام
هر کسی ممکن است که موقتاً کلید یا کیف پولی را سر جایش نگذارد . فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است اجسام را در جاهای نامربوط بگذارد، مثلاً اطو را در فریزر و یا ساعت مچی را در قندان بگذارد.

8ـ تغییرات در حالات و رفتار
همه میتوانند گهگاهی غمگین و یا بد خلق باشند ، حالات فرد مبتلا به بیماری آلزایمر میتواند سریعاً‌ تغییر کند و بی هیچ دلیل ، آرامش به اشک و خشم تبدیل شود .

9ـ تغییرات در شخصیت
شخصیت افراد با سن قابل تغییر می باشد،‌ولی شخصیت فرد مبتلا به بیماری آلزایمر می تواند دچار دگرگونی گردد . ممکن است کاملاً‌سر در گم ، بدبین و یا منزوی شود .این تغییرات شامل بی تفاوتی ، ترس و یا رفتارهای نا مناسب نیز هست .

10ـ از دست دادن انگیزه
بطور طبیعی افراد گاهی از کار خانه ، فعالیتهای تجاری و یا وظایف اجتماعی خسته می شوند ولی در نهایت دوباره انگیزه های خود را پیدا می کنند، فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است نسبت به وقایع و رویدادهای محیط زندگی و خانواده اش کاملاً‌بی تفاوت بنظر بیاید.

منبع:salamatnews.com

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

مطالب مرتبط :

شناخت علایم اولیه آلزایمر

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

معضل آلزایمر در جوانی

  • مجید کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی